Wij schrijven en redigeren teksten voor digitale toepassingen (web, software), maar ook voor papieren media als magazines, brochures, documentatie, mailings en brieven. Uiteraard doen we dat in een stijl die past bij de doelgroep, het doel van de tekst en het medium.
Online content
Een CMS (content management systeem) is handig om als organisatie zelf een site te kunnen bijhouden, maar de keerzijde van die medaille is dat de teksten vaak worden geschreven door iemand zonder uitstekende taalvaardigheid. Dat komt de kwaliteit van de teksten niet altijd ten goede, waardoor de effectiviteit van de website als geheel kan verminderen.
Taalfouten, slecht lopende zinnen en een onduidelijke tekststructuur kunnen ertoe leiden dat uw informatie minder goed overkomt en dat bezoekers bovendien uw bedrijf en dienstverlening minder serieus nemen. Met andere woorden: door slechte teksten leidt de communciatie met uw (potentiële) klanten schade en komt u minder professioneel over. En dat kan uiteraard gevolgen hebben voor uw dienstverlening of verkoopresulaten.
Wij kunnen teksten voor uw website schrijven (op basis van aangeleverd bronmateriaal) en/of redigeren, zodat ze foutloos zijn, een duidelijke structuur hebben en zijn afgestemd op het doel waarvoor ze dienen.
Redactie en eindredactie
Naast online contentbeheer verzorgen we ook teksten voor papieren media, zowel productie, als redactie en eindredactie. Wilt u folders, brochures, magazines of andere papieren uitgaven laten maken, dan kunnen wij voor u teksten schrijven en/of redigeren. Het vormgeven en drukken zult u overigens door een ander moeten laten doen, daarmee kunnen we u niet helpen. Wel zorgen we dat de teksten in het gewenste formaat en op de gewenste manier worden aangeleverd voor de drukker of vormgever.
Het kan ook zinvol zijn alle belangrijke uitgaande communicatie door ons te laten redigeren. Denk aan belangrijke mails, white papers, advertentieteksten en brieven. Eindredactie is voor ons gesneden koek en hoeft niet veel tijd te kosten. Ideaal voor klanten met een urentegoed!
Achtergrond en ervaring
Jurgen Nijhuis heeft sinds 1995 voor vele tientallen klanten gewerkt als schrijver/redacteur, technisch redacteur, webredacteur en eindredacteur. Hij is auteur van het in 2005 en 2008 verschenen ‘Handboek Webwinkel’. Tevens schrijft hij al zo’n 15 jaar maandelijks in ‘Twinkle Magazine’, het vakblad voor de webwinkelbranche en is hij werkzaam als freelance eindredacteur voor diverse magazines van Reshift, uitgever van bekende titels als Computer!Totaal, Computer Idee en PCM.